خبر رسان

خبر رسان

نقل قول
خبر رسان

خبر رسان

نقل قول

رای خراب کن ها وارد عرصه انتخابات میشوند

انتخابات در شهرستان ها همواره با یک پدیده زشت بنام رای خراب کن ها روبروست:

از آنجا که بافت شهرستانها عمدتا روستایی و طائفه ای میباشد همیشه چهره های برتر انتخابات بجای رقابت صحیح دست به اقداماتی از قبلیل ساختن یک رقیب کاذب برای رقبای اصلی خود میزنند. و حضور یک نفر از یک روستا یا طائفه بخشی از آرا را به هدر خواهد داد.

به شکلی که مثلا خفری ها از یک نفر بخواهند در جهرم نامزد انتخابات شود تا  نامزدهای اصلی شهر جهرم بخشی از آرای خود را از دست بدهد و یا بلعکس یکی از نامزدهای مطرح شهر جهرم از یک خفری بخواهد نامزد انتخابات شود تا همان اتفاق در خفر بیافتد و هیچگاه همه آرا در حمایت از یک نامزد خاص متمرکز نشوند و به اتحاد نرسند.

البته نمیتوان برای این اقدامات سندی معتبر آورد ولی این یک قانون نانوشته انتخابات مجلس در شهرستانهاست و به عنوان یک شگرد انتخاباتی همواره در دستور کار برخی ها بوده است.

در حال حاضر و با نزدیک شدن به زمان انتخابات کم کم سرو کله این رای خراب کن ها پیدا میشود و متاسفانه یا خوشبختانه گمانه زنی ها در خصوص نتیجه را بسیار سخت میکنند.

البته ما به دلیل اینکه به شخص خاصی توهین نشود از اعلام اسامی این افراد خودداری میکنیم به امید اینکه خبرهایی که از حضور بعضی افراد در انتخابات به گوش میرسد به قصد خیر باشد و از مصادیق موارد فوق الذکر نباشند.

آخرین اخبار انتخابات در شهرستان جهرم و خفر بزرگ از این حکایت دارد که:

دکتر احمدی همچنان برای شرکت در انتخابات آمادگی دارد

نزدیکان حاج محمدصادق ادیب میگویند : بدلیل اعلام حضور برخی از همین رای خراب کن ها و عدم یکپارچگی خفر  در حمایت از ادیب به عنوان تنها نامزذ خفری ها و با توجه به مقامی که ادیب در چند روز گذشته عهده دار آن شده است احتمال حضور وی با وضعیت موجود کم رنگ شده است. البته لازم به ذکر است تحلیل ها در خصوص حضور ادیب متناقض است:

ادیب در چندروز گذشته به ریاست گروه انجمن اولیا و مربیان استان فارس برگزیده شده و با حضور در برنامه تلوزیونی بازتاب که از شبکه فارس پخش شد تحلیل های متفاوتی را رقم زده است:

ادیب هیچگاه به شکل رسمی حضور یا عدم حضور خود را اعلام نکرده است و فعالان سیاسی این اقدام ادیب را از زیرکی وی میدانند.

تحلیل اول این است که ادیب با قبول این مسئولیت جدید قصد شرکت در انتخابات را ندارد

اما تحلیل دوم و عقیده برخی از نزدیکان و طرفداران ادیب این است که: با ظاهر شدن ادیب در صفحه تلوزیون ها در فارس و خصوصا در خفر ، اشتیاق مردم برای حمایت از وی بیشتر شده است و قبول این مسئولیت استانی و حضور در تلوزیون مقدمه خوبی برای حضور پله پله ادیب در انتخابات است.

از سوی دیگر خبرهایی از حضور دوباره جوکار نیز به گوش میرسد و این تحلیل های مطالب گذشته را با تغییر روبرو خواهد ساخت....

در کردیان نیز افرادی برای نامزدی نمایندگی مجلس نهم اعلام آمادگی کرده اند....

و از همه مهمتر تحرکات رضایی نماینده کنونی خصوصا در خفر است:

رضایی و حامیانش به فعالان سیاسی خفر وعده داده اند که خفر را تا دیماه سال جاری به شهرستان ارتقا میدهند و با وضعیت موجود خفر که اهالی خفر ارتقا به شهرستان را اولویت اولیه خود میدانند، این دور از حقیقت نیست که با عملی شدن این وعده، برگ برنده این انتخابات در دستان رضایی قرار خواهد گرفت. چون خفری ها نیز متقابل اعلام کرده اند در صورت ارتقای خفر تا دیماه از رضایی قاطعانه حمایت میکنند و حتی از سوی خفر کسی را وارد رقابت نخواهند کرد.

البته باید توجه داشت که همه خفری ها این وعده را نزدیک به حقیقت نمیبینند و معتقدند که حتی اگر رضایی برای کسب آرای خفر به عنوان تنها راه انتخاب مجدد خود بیاندیشد، رقبای وی دست روی دست نخواهند گذاشت و تحقق این وعده را برای رقابت با رضایی به تعلیق درخواهند آورد و نخواهندگذاشت رضایی از این اقدام برای انتخاب مجدد استفاده ببرد.